Regulamin
REGULAMIN
- 1 Informacje ogólne
Sklep jest własnością:
SMPLAST Sp. z o.o.
Ul. Bielska 44
43-200 Pszczyna
Polska
NIP 6381844990
REGON: 388790990
Tel. biuro: 516004820 , 502187716
e-mail: smplast.biuro@gmail.com
Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod
adresem www.smplastsklep.pl , a zwłaszcza zasady składania zamówień i zawierania umów sprzedaży
przy wykorzystaniu środków komunikacji na odległość, a także korzystania przez klientów ze wszystkich
usług Sklepu Internetowego.
- 2 Definicje
Użyte w Regulaminie definicje oznaczają:
- Hasło – ciąg znaków alfanumerycznych konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie
uzyskiwania dostępu do Konta Klienta, ustalany samodzielnie przez Klienta podczas procesu
Rejestracji;
- Klient – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach
przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca
ograniczoną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka
organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną,
a która złożyła lub zamierza złożyć Zamówienie lub korzysta z innych usług Sklepu
Internetowego;
- Kodeks cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U.2019, poz. 1495 z
późniejszymi zmianami).
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Konto Klienta (Konto) – podstrona Sklepu, w ramach której Klient ma możliwość m. in.
zarządzać danymi osobowymi, otrzymywać powiadomienia o zmianie statusu Zamówienia,
kontrolować i zarządzać stanem złożonych przez niego Zamówień oraz udzielonych w sklepie
zgód;
- Login Klienta (Login) – ciąg znaków alfanumerycznych, konieczny do uzyskania dostępu do
Konta Klienta, ustalany samodzielnie przez Klienta podczas procesu Rejestracji, będący
jednocześnie adresem email Klienta;
- Platforma ODR (platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy
konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym) - interaktywna
i wielojęzyczna strona internetowa z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i
przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań
umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
Znajduje się pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr ;
- Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna nie będąca osobą
prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną - wykonująca we własnym imieniu
działalność gospodarczą lub zawodową;
- RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (Ogólne
Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych);
- Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się
na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną. W zakresie usług świadczonych drogą
elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca
2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- Rejestracja – jednorazowa dowolna i bezpłatna czynność, polegająca na założeniu przez
Klienta Konta Klienta, dokonana z wykorzystaniem panelu administracyjnego udostępnionego
przez Sprzedawcę na stronie Sklepu;
- Sklep Internetowy (dalej także jako „Sklep”) – serwis internetowy dostępny pod adresem
www.smplastsklep.pl za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia oraz
korzystać z pozostałych Usług Sklepu;
- Sprzedawca – SMPLAST Sp. z o.o. Ul. Bielska 44 43-200 Pszczyna Polska
NIP 6381844990
REGON: 388790990
- Towar – rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy sprzedaży;
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawierana
pomiędzy Sprzedawcą a Klientem z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość
za pośrednictwem Sklepu, której przedmiotem są Towary;
- Usługa (Usługi) – usługa świadczona przez Sprzedawcę drogą elektroniczną na zasadach
określonych w Regulaminie za pośrednictwem Sklepu opisane w § 3 Usługi ;
- Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2019, poz. 730 z
późniejszymi zmianami);
- Zamówienie – świadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży ze
Sprzedawcą, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży na odległość za
pośrednictwem Sklepu Internetowego określające rodzaj i liczbę Towarów będących
przedmiotem Umowy sprzedaży;
- 3 Usługi
- Z pośrednictwem Sklepu Internetowego świadczone są następujące usługi:
- Oferta sklepu - przedstawienie towarów należących do oferty Sklepu,
- Formularz zamówienia - możliwość składania zamówień na towary w Sklepie
Internetowym i tym samym zawierania umów sprzedaży na odległość,
- Newsletter - możliwość zapisu adresu e-mail do listy Newsletter,
- Wystawienie opinii o produktach zakupionych,
- Konto Klienta - możliwość korzystania z Konta Klienta.
- Do usług określonych w ust. 1 pkt. a-d Rejestracja nie jest wymagana.
- Do usług określonych w ust. 1 pkt. e Rejestracja jest wymagana.
- 4 Warunki korzystania ze Sklepu
- Do korzystania ze Sklepu wymaga się posiadania przez Klienta urządzenia z dostępem do sieci
Internet oraz przeglądarki internetowej (zalecane Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome lub
MS Internet Explorer w wersjach możliwie najnowszych), która zapewnia obsługę plików
cookie oraz skryptów Javascript. Dopuszczalne jest stosowanie innych wersji przeglądarek
internetowych, jeżeli zapewniają one pełną zgodność z wersjami wymienionymi powyżej.
- 5 Prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy
- Klient zobowiązany jest do korzystania z Usług oferowanych przez Sprzedawcę w sposób
zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa,
postanowieniami Regulaminu, a także do niedostarczania treści zabronionych przez
powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Towaru wolnego od wad.
- Sklep Internetowy www.smplastsklep.pl w trosce o prawa Konsumenta informuje, że:
- Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu na drodze Ustawy o Prawach
Konsumenta.
- Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta, niż postanowienia Ustawy o
Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy tejże ustawy.
- Niniejszy Regulamin nie ma na celu wyłączać, ani ograniczać jakichkolwiek praw
Konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a
wszelkie ewentualne wątpliwości tłumaczone będą na korzyść Konsumenta.
- W przypadku ewentualnej niezgodności niniejszego Regulaminu z przepisami prawa
powszechnie obowiązującego, pierwszeństwo mają te przepisy i będą one stosowane.
- 6 Składanie zamówienia
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży Towaru na odległość poprzez Sklep Internetowy należy
wejść na stronę internetową Sklepu, a następnie dokonać wyboru Towaru i złożyć Zamówienie
podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty i
informacje.
- Składanie zamówienia - proces: Klient składa Zamówienie korzystając z „Koszyka”. Poprzez
kliknięcie na pole „Dodaj do koszyka” Klient dokonuje wyboru Towaru. Następnie Klient ma
możliwość wyboru sposobu płatności oraz dostawy. Kolejny krok, to przejście do formularza
„Twoje dane” i zalogowanie się do Konta Klienta albo podania danych w formularzu
niezbędnych do złożenia i realizacji Zamówienia (może podać dane jednorazowo albo dokonać
Rejestracji). Klient przechodzi kolejno do weryfikacji dotychczasowo wprowadzonych danych
określonych jako „Podsumowanie” oraz ostatecznego złożenia Zamówienia, poprzez kliknięcie
w przycisk „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
- Warunkiem złożenia skutecznego Zamówienia jest zapoznanie się z Regulaminem i jego
zaakceptowanie.
- Do zawarcia Umowy sprzedaży dochodzi z chwilą skutecznego złożenia Zamówienia.
- Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uznania rachunku bankowego Sprzedawcy
w przypadku płatności przelewem, płatności elektronicznej lub płatności kartą.
- Brak wpłaty za złożone zamówienie w okresie 7 dni kalendarzowych od dnia złożenia
zamówienia powoduje jego anulowanie.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia złożonego przez Klienta
niebędącego Konsumentem, który wcześniej nie odebrał zamówionego Towaru, nieterminowo
regulował należności za zamówiony Towar lub w sytuacji, gdy autentyczność Zamówienia budzi
uzasadnioną wątpliwość.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do telefonicznego lub mailowego potwierdzenia
Zamówienia złożonego przez Klienta niebędącego Konsumentem.
- Zamówienia realizowane są na terytorium państwa Polskiego.
- 7 Ceny
- Ceny Towarów w Sklepie podawane są w złotych polskich i są cenami brutto tzn. zawierają
podatek VAT – 23%.
- Ceny Towarów podane przy każdym z towarów to całkowity koszt jaki ponoszą Klienci, chyba,
że zaznaczono inaczej.
- W każdej chwili można sprawdzić całkowitą wartość zamówienia brutto (z podatkiem VAT)
dodając towary do koszyka i sprawdzając podsumowanie.
- 8 Płatności
- Klient ma możliwość uiszczenia ceny w następujący sposób:
- za pomocą płatności online - podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue
Media S.A.
- kartą płatniczą:
* Visa
* Visa Electron
* Mastercard
* MasterCard Electronic
* Maestro
(W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta
kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty
płatniczej Zamawiającego).
- przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy, tj. 04 1240 4227 1111 0000
4844 9010 (przedpłata),
- za pobraniem tzn. gotówką przy odbiorze Towaru (wysyłka za pobraniem) albo gotówką
lub kartą przy odbiorze osobistym Towaru w siedzibie Sprzedawcy,
- 9 Dostawa
- Odbiór osobisty możliwy pod adresem: 43-200 Pszczyna SMPLAST ul. Bielska 44
w godzinach od 6 00 -14:00 od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni
ustawowo wolnych od pracy.
- Zamówienie Towaru zostanie przekazane do wysyłki niezwłocznie po zawarciu Umowy
sprzedaży, przy czym w przypadku płatności przelewem (przedpłata), płatności elektronicznej
lub kartą płatniczą wysyłka będzie realizowana dopiero po zaksięgowaniu wpłaty za Towar na
rachunku bankowym Sprzedawcy.
- Czas dostawy towaru jest zależny od statusu danego towaru:
- Status „Dostępny od ręki” (widoczny po dodaniu towaru do koszyka pod nazwą każdego
towaru) dostępny jest z magazynu i wynosi maksymalnie do 3 dni roboczych licząc od dnia
zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
- Status „Dostępny na zamówienie” widoczny jest po dodaniu towaru do koszyka pod nazwą
każdego towaru. Orientacyjny czas dostawy dla towarów dostępnych na zamówienie to około
3-4 tygodnie od dnia zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
- Sprzedawca wysyła towar za pomocą firmy kurierskiej.
- Sklep internetowy nie pobiera płatności za wysyłkę towaru, niezależnie od wartości
zamówienia.
- W przypadku płatności za pobraniem, Klient zobowiązuje się do odbioru oraz uregulowania
należności za zakupione Towary bezpośrednio u kuriera doręczającego przesyłkę. W przypadku
uchylania się Klienta od zapłaty za dostarczoną przesyłkę, tj. w przypadku niewykonania
Umowy sprzedaży przez Klienta, Firma kurierska zwróci przesyłkę Sprzedającemu (po 14 dniach
od pierwszej próby doręczenia).
- Przy odbiorze przesyłki z zamówionym Towarem, Konsument powinien sprawdzić przesyłkę.
- W przypadku stwierdzenia:
- uszkodzenia mechanicznego przesyłki,
- niekompletności przesyłki,
- niezgodności zawartości przesyłki z przedmiotem Zamówienia,
Konsument jest uprawniony do odmowy przyjęcia przesyłki. W takim przypadku należy spisać
uwagi ze zdarzenia w obecności kuriera (Ważne! Kurierzy mają obowiązek posiadać protokół
szkodowy ze sobą, złożyć podpis wraz z podpisem Klienta na dwóch jednobrzmiących
egzemplarzach – jeden dla firmy kurierskiej i jeden dla Klienta) oraz niezwłocznie powiadomić
Sprzedającego o zaistniałej sytuacji wraz z przesłaniem skanu lub zdjęcia protokołu
szkodowego.
- Klient niebędący Konsumentem w chwili odbioru przesyłki zobowiązany jest sprawdzić jej
zawartość. W przypadku stwierdzenia jej uszkodzenia zobowiązany jest zgłosić ten fakt
dostawcy Towaru i niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedającym. Reklamacje dotyczące
uszkodzeń mechanicznych Towaru w trakcie transportu będą rozpatrywane po sporządzeniu
protokołu szkodowego podpisanego przez odbiorcę niebędącego Konsumentem i dostawcę
przesyłki.
- Odbiór osobisty: W przypadku wskazania przez Klienta, w chwili składania zamówienia, że
zamówiony Towar ma zostać odebrany w siedzibie Sprzedawcy, Towar pozostaje gotowy do
odbioru przez Klienta przez kolejne 7 dni od daty otrzymania przez Klienta informacji
dotyczącej gotowości Towaru do odbioru. Termin właściwy do odbioru osobistego Towaru
może zostać ustalony indywidualnie pomiędzy Klientem a pracownikiem Sprzedawcy.
- W przypadku, gdy nie dojdzie do odbioru Towaru przez Klienta, Sprzedawca może odstąpić od
Umowy Sprzedaży, które następuje poprzez zawiadomienie Klienta o tym fakcie drogą
elektroniczną.
- 10 Uprawnienie do odstąpienia od Umowy
- Konsument ma prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podania
przyczyny, w terminie 14 dni (czternaście dni), przy czym termin ten biegnie od objęcia rzeczy
w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią (inną niż przewoźnik),
a w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami
lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Na mocy art. 38a Ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy ma również
osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą (tzw. jednoosobowa działalność
gospodarcza) zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą,
jednak przedmiot tej umowy nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego
w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej. Prawo to nie
dotyczy osób prawnych, a więc spółek prawa handlowego i odnosi się tylko to osób fizycznych
prowadzących działalność jednoosobową.
- Poinformowanie Sklepu o odstąpieniu od Umowy, o którym mowa w ust. 1 można złożyć w
formie oświadczenia za pośrednictwem formularza dostępnego do ściągnięcia tutaj, jednak nie
jest to obowiązkowe.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, należy poinformować sklep pod adresem:
SMPLAST 43-200 Pszczyna ul. Bielska 44 o swojej decyzji o odstąpieniu od
niniejszej Umowy w drodze oświadczenia.
- Do zachowania terminu (14 dni) wystarczy przed jego upływem poinformować Sprzedawcę o
decyzji w jeden z ogólnie przyjętych sposobów (np. pismo wysłane pocztą, wiadomość e-mail,
rozmowa telefoniczna z pracownikiem Sklepu).
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży zwracamy wszystkie otrzymane płatności,
niezwłocznie, a w każdym przypadku, nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy
poinformowani o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego
użył Konsument, chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie
wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej
przez Sprzedawcę do odbioru, niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia,
w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Z uwagi na specyfikę sprzedawanych w sklepie
towarów Sprzedawca proponuje zorganizowanie odbioru towaru od Konsumenta we własnym
zakresie i w terminie wcześniej z nim ustalonym. Odbiór Towaru dokonywany jest na koszt
Sprzedawcy. Towar powinien być zapakowany w sposób, który zagwarantuje jego bezpieczny
transport.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niej
w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania tego
Towaru.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Towarów zawartej na odległość, Umowa jest
uważana za niezawartą.
- 11 Niezgodność Towaru z umową - Reklamacje
- Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Towaru wolnego od wad i odpowiada za wady
Towaru wobec Konsumenta z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne towaru w zakresie
określonej przepisami kodeksu cywilnego.
- Wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego towaru z umową sprzedaży. W
szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
- nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie
oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia,
- nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił Kupującego, w tym
przedstawiając próbkę albo wzór,
- nie nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował Sprzedawcę przy zawarciu
umowy a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia,
- została wydana Kupującemu w stanie niezupełnym.
- Reklamacje, z tytułu niezgodności Towarów z Umową Sprzedaży można składać pisemnie
bezpośrednio na adres Sprzedawcy: SMPLAST 43-200 Pszczyna ul. Bielska 44 , lub pocztą e-mail na adres: smplast.biuro@gmail.com . Sugerujemy
skorzystanie z formularza dostępnego tutaj, którego wypełnienie usprawni proces
reklamacji.
- Jeżeli sprzedany towar ma wadę, Klient może:
- żądać wymiany towaru na wolny od wad; albo
- żądać usunięcia wady; albo
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny; albo
- złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
- Konsument nie może złożyć oświadczenia o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy w
przypadku, gdy Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta
wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma
zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiony przez Sprzedawcę albo
Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia
wad.
- Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać
wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady.
Uprawnienie to nie przysługuje, gdy doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową w
sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe, aby wymagałoby nadmiernych kosztów
w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
- Kupujący nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli wada jest nieistotna.
- Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta wymiany Towaru na
wolny od wad albo usunięcia wady, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową wadliwego
Towaru w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim
możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową wymagałoby nadmiernych
kosztów.
- W przypadku, gdy Konsument realizując swe uprawnienia z rękojmi za wady fizyczne lub
prawne Towaru domaga się wymiany Towaru lub odstępuje od Umowy dostarczenie
reklamowanego Towaru do Sprzedawcy odbywa się przez Konsumenta, ale na koszt
Sprzedawcy.
- W przypadku stwierdzenia niezgodności Towaru z Umową sprzedaży (wady fizycznej) przez
Konsumenta powinien on odesłać Sprzedawcy reklamowany Towar wraz z opisem
niezgodności.
- Sugerujemy dołączenie dowodu zakupu w celu usprawnienia procesu reklamacyjnego.
- Konsument traci uprawnienia do złożenia reklamacji, jeżeli przed upływem roku od
stwierdzenia wady Towaru, nie zawiadomi o tym Sprzedawcy. Sprzedawca odpowiada z
tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia
wydania Towaru.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie do 30 dni, jednakże w
przypadku, gdy Kupujący będący Konsumentem zdecydował się skorzystać z rękojmi - termin
na rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę wynosi 14 dni.
- Konsument może wskazać sposób, w jaki chce zostać poinformowany o rozpatrzeniu
reklamacji. W przypadku braku wskazania przez konsumenta sposobu powiadomienia,
sposób ten wybiera Sprzedawca, według własnego uznania z poniższych sposobów:
- pisemnie na adres reklamującego,
- drogą elektroniczną na wskazany przez reklamującego adres email,
- wiadomością sms na numer podany przez reklamującego.
- Konsument posiada również możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczenia, w tym:
- Zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, działającego przy
Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy.
- Zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o
wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu
między Kupującym a Sprzedawcą.
- Skorzystania z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów
lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów
(m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Skorzystania z unijnego, internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich.
pod adresem: www.ec.europa.eu/consumers/odr
Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem
kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego
rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej
mowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- 12 Postanowienia dot. Przedsiębiorców
- Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów
nie będących Konsumentami.
- Odstąpienie od umowy - W przypadku, gdy Kupującym jest Przedsiębiorca, nie ma on
możliwości odstąpienia od umowy zawartej na odległość w rozumieniu treści art. 395
Kodeksu Cywilnego.
- Wyjątkiem w powyższej kwestii jest art. 38a Ustawy o prawach konsumenta, który dopuszcza
prawo odstąpienia od umowy dla osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą (tzw.
jednoosobowa działalność gospodarcza) zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, jednak przedmiot tej umowy nie posiada dla tej osoby charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
działalności gospodarczej. Prawo to nie dotyczy osób prawnych, a więc spółek prawa
handlowego i odnosi się tylko to osób fizycznych prowadzących działalność jednoosobową.
- Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem
niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia.
Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i
nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do
Sprzedawcy.
- W wypadku Klientów nie będących Konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć
dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo
części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia
Umowy Sprzedaży.
- Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Towaru przewoźnikowi na Klienta nie będącego
Konsumentem przechodzą korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo
przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za
utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do jego
wydania jak również za opóźnienia w przewozie przesyłki.
- W razie przesłania Towaru do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący
Konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy
przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub
uszkodzenie Towaru, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do
ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
8. W wypadku Klientów nie będących Konsumentami Sprzedawca może wypowiedzieć umowę
o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania
przyczyn poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia.
9. Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem, bez
względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego
roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz
kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży (jeżeli takie wystąpiły). Sprzedawca ponosi
odpowiedzialność w stosunku do Klienta nie będącego Konsumentem tylko za typowe szkody
przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu
utraconych korzyści w stosunku do Klienta nie będącego Konsumentem.
- Wszelkie spory pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym Konsumentem zostają
poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Dokładne informacje nt. procesu reklamacji i warunków gwarancji dot. Przedsiębiorców
można znaleźć tutaj.
- 13 Newsletter
- Newsletter – usługa udostępniana przez Sprzedawcę, wysyłana wyłącznie do Klientów, którzy
zamówili usługę Newslettera.
- W ramach usługi Newsletter, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na podany przez Klienta
adres poczty elektronicznej (adres e-mail), wysyłana jest informacja w formie listu
elektronicznego (e-mail). Newsletter zawiera w szczególności informacje o ofercie produktów
Sprzedawcy, aktualnych promocjach oraz inne informacje o produktach oferowanych przez
Sprzedawcę lub podmioty współpracujące. Usługa Newsletter jest bezpłatna.
- Klient może w każdym czasie zmienić adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który
wysyłany jest Newsletter lub zrezygnować z udostępniania mu usługi.
- Klient może w każdej chwili cofnąć zgodę na otrzymywanie Newslettera. W tym celu należy
zalogować się na Konto Klienta i w ostatniej zakładce „Zgody” kliknąć niebieski przycisk
„Wycofaj” pod informacją: „Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera od sklepu.” lub
napisać na adres smplast.biuro@gmail.com w tej sprawie.
- 14 Wystawienie opinii o produktach zakupionych
- Dodawanie opinii o produktach zakupionych na stronie sklepu www.smplastsklep.pl jest
dobrowolne.
- Klient na etapie składania zamówienia i/lub rejestracji (jeżeli do takowej dochodzi) jest
poproszony o możliwość przesłania drogą e-mailową wiadomości dot. przesłania opinii nt.
zakupionych przez niego towarów.
- Zgoda odbiorcy na wysyłanie e-maili z prośbą o wystawienie opinii w każdej chwili może zostać
cofnięta poprzez kliknięcie w Profilu klienta zakładki zgody, a następnie „Wycofaj” pod
odpowiednią zgodą lub poprzez przesłanie wiadomości e-mail (na adres
smplast.biuro@gmail.com) z informacją o chęci wycofania zgody, jeśli nie zostało utworzone konto
klienta.
- 15 Pozostałe prawa i obowiązki
- Każda ze Stron może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną bez podania
przyczyny, w każdym czasie, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą Stronę
przed rozwiązaniem umowy oraz postanowień poniżej oraz za 30 dniowym wypowiedzeniem.
- Klient, który dokonał Rejestracji rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną
poprzez samodzielne usunięcie Konta, polegające na złożeniu dyspozycji jego usunięcia albo
zgłoszenie żądania usunięcia Konta do Sprzedawcy, przy czym rozwiązanie umowy następuje
po upływie okresu wypowiedzenia wynoszącego 5 dni roboczych.
- Sprzedawca ma prawo odstąpić od świadczenia Usługi w trybie natychmiastowym, w
przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu oraz w wyniku
bezskutecznego wezwania Klienta do zaprzestania ww. naruszeń w terminie 1 dnia roboczego.
- 16 Rozstrzyganie sporów
- Rozstrzyganie sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem
zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu
postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie
jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- 17 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu
do tych procedur
- W przypadku, gdy Sprzedawca nie uzna reklamacji Konsumenta, a Konsument nie zgadza z
decyzją Sprzedawcy, może on zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie do sądu
polubownego, a więc skorzystać z alternatywnych metod rozstrzygania sporów.
- Skorzystanie z ADR jest możliwe wyłącznie po zakończeniu procesu reklamacyjnego (w
pierwszej kolejności należy złożyć reklamację do Sprzedawcy), oraz wyrażeniu przez obie
strony zgody na postępowanie w ramach ADR (jeżeli jedna ze stron nie wyrazi zgody na
procedurę ADR, nie jest możliwe jej zastosowanie – wówczas pozostaje droga sądowa).
- Informacje o pozasądowym trybie dochodzenia roszczeń można uzyskać w poradniku
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dostępnym na stronie:
http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=15038
- Informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady
dostępu do tych procedur dostępne są także w siedzibach oraz na stronach internetowych
powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których
zadań należy ochrona Konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej
oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów:
- http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php ;
- http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php ;
- http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php ;
- Klient będący Konsumentem posiada możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń takich jak:
- stały polubowny sąd konsumencki działający przy Inspekcji Handlowej- możliwość
zwrócenia się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy
Sprzedaży;
- wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej możliwość zwrócenia się z wnioskiem o
wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego do czasu zakończenia
sporu między Klientem a sklepem;
- powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów lub organizacja społeczna, do której zadań
statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów,
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację
Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz
przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email
porady@dlakonsumentow.pl .
- 18 Dane osobowe
- Dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Sprzedawcę z uwzględnieniem przepisów prawa
w tym zakresie, w szczególności rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE.
- Administratorem danych osobowych jest SMPLAST Sp. z o.o.
- Wszystkie udostępnione dane osobowe podlegają szczególnej ochronie.
- Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w
związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych
osobowych w tym przypadku jest: Umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie
Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), ciążący na Sprzedawcy
obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz prawnie uzasadniony
interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub
obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych osobowych jest warunkiem świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu z
wyłączeniem przeglądania treści sklepu. Klient zobowiązany do podania danych osobowych, a
konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości świadczenia usług w
ramach Sklepu.
- Każdy posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia,
ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo
do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania,
którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres świadczenia usług, chyba że przepisy prawa
dopuszczają dłuższy okres przetwarzania danych – wówczas w maksymalnie prawnie
dopuszczalnym okresie.
- Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych dostępne są w zakładce
Polityka Prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- 19 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie
obowiązujące przepisy prawa.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie oraz nieodpłatnie za
pośrednictwem odesłania internetowego (tj. linku) zamieszczonego na stronie głównej Sklepu
oraz sporządzić jego wydruk.
- Informacje o Towarach podane w Sklepie, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i
użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu
cywilnego.
- Sprzedawca zastrzega możliwość dokonywania zmian Regulaminu. Zmiana treści Regulaminu nie
będzie naruszać praw nabytych Konsumentów korzystających ze Sklepu, w szczególności w
zakresie Zamówień, które nie zostały zrealizowane przed zmianą Regulaminu.